www.tayyareci.com                  ANA SAYFA Tayyareci Türkçe Site YDK ENERJI
Tayyareci Deutsch Site
Sitede Arama :

IKARUS'DAN ÖNERİ

6 Günde Yamaç Paraşütü Öğrenebilirsiniz!

29 Ekim – 04 Kasım Tarihleri arasında İkarus Sportif Havacılık sizi uçmaya davet ediyor!

İkarus Sportif Havacılık ‘Full Paket Program’ ile yaz gelmeden herkese yamaç paraşütü öğrenme fırsatı sunuyor.

Uygulanacak program yol ve konaklama masrafları hariç 990 YTL’dir.

Full Paket Program nedir?

Full paket programda P1 pilot, P2 Ground ve P2 irtifa uçuşları bir arada gerçekleşmektedir. Full paket programlar ekonomik olmasının yanı sıra faaliyetlerdeki süreklilik tüm katılımcıları olumlu yönde etkiler, yapılan uçuş aktivitesine olan motivasyonu artırır ve fark edilir bir verimlilik gözlenir.

6 günlük ( ekstra + 1 gün) eğitim programında katılımcılar yamaç paraşütü başlangıç aşamasının tüm aşamalarını tamamlarlar ve uluslararası sertifika almaya hak kazanırlar.

Full Paket Eğitim Programları tespit edilen tarihlerde, uzun bayram tatillerinde veya minimum 5 kişilik kapalı gruplara uygulanmaktadır.

P1 - P2 Ground ve P2 İrtifa Full Paket Eğitim Program Detayı:

Paket Program

6 günlük ( ekstra + 1 gün) eğitim programında P1-Pilot , P2-Ground Pilot ve P2 İrtifa uçuşları eğitimleri bir arada verilmektedir.

Avantajları

Bölgeye Ulaşım

Bölgeye ulaşım organizasyonlarını katılımcı adına IKARUS Havacılık gerçekleştirmektedir.Denizli bölgesine ulaşımlar için VARAN otobüs firması tercih edilmektedir. Denizli'den Fethiye ulaşım minibüs ile gerçekleşmektedir. Fethiye'den İstanbul'a dönüş için tekrar VARAN otobüs firması tercih edilmektedir.

Bölgedeki Ulaşımlar

Minibüs ile

Rezervasyon Şartları

a. Katılımcı sayısı 12 kişi ile sınırlıdır. Her iki kişiye bir malz. düşmektedir.
b. Faaliyetten iki hafta önce faaliyetlerin ön rezervasyonları gerçekleşir.
c. Faaliyet haftası Pzt. ile Çar. günü arasında katılımcı ödemeyi yaparak kesin rezervasyon listesine girer.
d.Ödemelerini yaparak kesin Rezervasyonu listesine girdikten sonra, faaliyet rezervasyon iptallerini faaliyetten en geç iki gün önce gerçekleştirebilirler. Bunun harici son anda yapılan değişikliklerde katılımcıya faaliyet ücretinin %25'i geri ödenir.
e. Faaliyetten bir gün önce (Cuma günü) yapılan rezervasyon iptallerinde geri ödeme yapılmaz.
f. Faaliyet esnasında hava bozukluğundan dolayı veya pratik yetersizlikten dolayı eğitimini tamamlayamamış katılımcılar bir diğer faaliyete katılırken 75 YTL .- faaliyet katýlým ücreti öderler.
g. Meteorolojik koşullar yüzünden faaliyetin ertelenmesi IKARUS Sportif Havacılık tarafından gerçekleşebilir.

Katılımcıların yanlarında getirmesi gerekenler

Boğazlı yürüyüş veya spor ayakkabısı, eldiven, sperli şapka, güneş kremi, eğitim sırasında rahatlıkla kullanabilecekleri türden eşofman veya pantolon, sweet shirt, mayo ve havlu, sezona uygun kıyafet, 2 adet fotoğraf, Cep telefonu kulaklığı,

Faaliyet Programı

1.Gün

Sabah saat 08:00 gibi Pamukkale’de oluyoruz. Otelimize yerleşiyoruz. Güzel bir kahvaltı ettikten sonra faaliyetimiz ile ilgili bir video brifing alıyoruz. Servis aracımızla eğitim bölgemize hareket ediyoruz. Bölgeye ulaştıktan sonra ;
ilk olarak çalışma yapacağımız paraşütlerimizle tanışıyoruz. Eğitmenimiz bizlere paraşütün önemli noktalarını ve sıkça kullandığımız terimlerden bahsediyor, paraşütün yapısını özetliyor. Daha sonra kuşanıyoruz ve hafif eğimli zeminde yer çalışmasına başlıyoruz. Paraşüt üzerindeki kontrollerin büyük kısmını yer çalışması sırasında eğitmenlerimizin gözetimi ve yardımları ile öğreniyoruz. Belirgin yer reflekslerinden kurtulup uçuş hayatımız boyunca ihtiyacımız olacak uçuş reflekslerini ediniyoruz. O günün sonunda ise paraşütü yerde tamamen kontrol edebilir hale geliyoruz. Akşam otelimize dönüyor, duşumuzu alıyor, termal tesislerde yorgunluğumuzu sodalı sulara bırakıyoruz.

2. Gün

İkinci gün aynı saatlerde tekrar eğitim bölgemize ulaşıyoruz. Hafif eğimli zeminde öğrenmiş olduğumuz ve kalkış esnasında bize yardımcı olacak kontrol çalışmalarını bir kere daha tekrarladıktan sonra ilk yükseltimize çıkıyoruz. Bu yükseltinin başlıca özelliği normal bir zamanda da rahatlıkla koşabileceğimiz türden bir yamaç olması ve yüksekliğinin çok az oluşudur. Buradan aynı yer çalışması yaparmış gibi kalkış çalışmalarımızı yapıyoruz. Eğim ve yükselti çok az olmasına rağmen paraşütün performansı sayesinde ayaklarımız biraz yerden kesiliyor. İlk kuş gibi uçma özlemimizi adapdasyon uçuşları ile biraz tatmin ediyoruz. Tüm gün çalışmalarımız devam ediyor. Akşama doğru artık “P1 Pilot” olmuşuzdur. Sonra yemek ve teorik ders.

3. Gün ve 4. Gün

Geri kalan günlerdeki çalışmalarda tamamen eğitmen ve telsiz kontrollü olan kalkış uçuş ve iniş aşamaları artık yavaş yavaş kendi kontrollerimize geçmektedir. Çalışmaların bu son günü artık pilot adayları belirli hava limitlerinde tüm uçuş aşamalarını kendi başına gerçekleştirebilecek seviyeye ulaşmışdır. Çalışmaların son günü ise bizi sınav beklemektedir. Sınavımızı geçer uçuşlarımızı tamamlar ve P2 Ground pilot olarak otelimize döneriz. Teorik derslerimizi bitiriz, sınavlarımızı oluyoruz ve Fethiye Ölüdenize doğru yola çıkıyoruz. Gece Ölüdeniz’e varıyoruz. Whıte Hotel’e yerleşiyoruz

5. Gün

Sabah çok erken kalkıyoruz. Güzel bir kahvaltı ettikten sonra irtifa uçuþ brifingimizi alýyoruz. İniş bölgesine gidiyoruz ve iniş bölgesinin oriyantasyonunu gerçekleştiriyoruz. İniş bölgesini yürüyoruz. Çekinceli noktalar ve şekiller hakkında not alıyoruz. Öncelikli ve acil iniş noktalarını not alıyoruz. Bölge protokolünü tartışıyoruz. Daha sonra paraşütleri 4x4 jeeplere yükleyip 1700mt. güney kalkış pistine doğru tırmanışa geçiyoruz. Yolculuk yaklaşık 50 dk. sürüyor. Kalkış pistinde eğitmenimiz uçuş öncesi bir brifing veriyor. Koşulları gözden geçiriyoruz. Herkes uçuş planı anlatıyor. Ve ilk uçuş için paraşütlerimizi yere seriyoruz. Eğitmenimizin telsiz komut yardımları ile kalkışımızı gerçekleştiriyoruz. Kalkıştan sonra yaklaşık yarım saat sürecek olan uçuşumuz başlıyor. Altımızda dağları geçtikten sonra deniz üzerine geliyoruz. İrtifa ise hala 1000 mt. İniş bölgesindeki eğitmenimizin komutları ile Amatör Pilot eğitim prosedürü içerisinde yer alan S dönüşler, 8 dönüşler, %25, %50 ve %75 fren konumlu uçuş görevlerimizi deniz üzerinde gerçekleştiriyoruz. İniş alanı olarak kullandığımız Belcekız plajı üzerinde alçalıyor ve son yaklaşma paternli inişimizi gerçekleştiriyoruz. Bir öğle yemeği molasından sonra tekrar uçuşa çıkıyoruz. Akşam yorgunluğumuzu bu sefer tuzlu sulara bırakıyoruz. Daha sonra yemek ve Ölüdeniz’in hızlı gecesine salıyoruz kendimizi. Tabi sabah erkenden uyandırılacağımızı bilerek.

6. Gün

Kahvaltı sonrası sabahın ilk ışıkları ile doğru kalkış pistine. Akşam üstüne kadar süren uçuşlarımıza öğle molası dışında devam ediyoruz. Uçuşlarımızı tamamladıktan sonra ( eðer Ýstanbula dönüyorsak) bavullarımızı toplayıp İstanbul’a doğru yola çıkıyoruz. Sabah saat 9:00 gibi İstanbul’da oluyoruz.

Ekstra Gün

P2 Ground uçuşları hava koşullarından dolayı 4 gün içerisinde tamamlanamazsa grubun çoğunluğuna bakılarak çalışma bir gün daha Pamukkale bölgesinde uzatılabilir.

Pamukkale bölgesindeki çalışmalar 4 gün içinde tamamlandıysa ve hava koşullarından dolayı P2 İrtifa uçuşları tamamlanmadıysa grubun çoğunluğuna bakılmaksızın çalışma Ölüdeniz bölgesinde bir gün uzatılır.

Pamukkale Hakkında Kısaca

Denizli’ye yaklaşık 20 km. uzaklıktaki Pamukkale’nin antik dönemdeki adı HİERAPOLİS’tir.
Pamukkale Kasabası HİERAPOLİS ‘in hemen altında bir yerleşim birimidir. Kasabanın içinde her türlü ihtiyacın karşılanabileceği alışveriş noktaları vardır. 24 saat çalışan bir adet sağlık ocağı , 3 adet eczanesi vardır. Tek sorun kasabada ATM-makinasının bulunmayışıdır. Bu sebeble katılımcıların günkük ihtiyaçları kadar nakit parayı yanlarında getirmeleri tavsiye edilir.
Kasaba yolu üzerinde bir çok ev tekstili ve giyim üzerine kurulmuş tekstil fabrikaları vardır. Buralardan imalat fiyatına alışveriş yapmak mümkündür.

HİERAPOLİS ‘in adı Bergama’nın kurucusu Telephos’un karısı Hieda’dan geldiği söylenmekle birlikte Hellen dilinde HİERAPOLİS-Kutsal Kent anlamına gelmektedir. Hierapolis’i Bergama krallarından Eumenes’in kurduğu düşünülmektedir. Askeri ve ticari amaçlı kurulan bu kent 800 X 1000 m. boyutları ile bir terasa kuruludur. Oluşumu 3 milyon yıldan fazla süren travertenler, Hierapolis’in kurulduğu terasın ortasından bir yeraltı suyunun bir dehlizle yerüstüne çıkmasıyla oluşmaktadır. Bugün ‘’Cin Deliği ‘’ denen bu mağarayla antik çağda yeraltı dünyası olan HADES’e ulaşıldığına inanılırdı. Suyun yüzeye çıktığı yerdeki sıcaklığı 35 C* derecedir. Suda bulunan yüksek miktardaki kalsiyum oksitin içeriğindeki karbondioksitin uçup kalsiyumun çökelmesiyle beyazlaşma olmaktadır. Bu su aynı zamanda bazı hastalıkları iyileştirici etki de göstermektedir.

Pamukkale Eğitim Bölgesi Hakkında Kısaca

IKARUS Sportif Havacılığa ait Pamukkale eğitim bölgesi Türkiye’nin Yamaç Paraşütü eğitimlerine hava koşulları bakımından en uygun bölgesidir. Bölgenin Termal kaynak suları sayesinde oluşan ılıman koşulları bu bölgede eğitim vermeyi yaz-kış olanaklı kılmaktadır. Tüm yurt genelinde oluşabilecek kötü hava koşullarının bölgeye etkisi bölgenin kendine has meteorolojik koşulları sayesinde çok az hissedilmektedir. Bu bölgede kötü hava koşullarından dolayı eğitimlerin aksaması çok nadir olur.

Eğitim tepelerinin yükseltileri 30 ila 60 mt. arasındadır. Eğitim uçuşları sırasında kullanılan yamaçların eğimi oldukça yumuşaktır ve bu katılımcılara ilk aşamalarda büyük kolaylık sağlamaktadır.

Eğitim uçuşları sırasında eğitim bölgesinde servis aracı kullanılmaktadır. Katılımcılar gerçekleştirdikleri uçuşlardan sonra iniş noktasında hazır bekleyen servis aracı ile tekrar kalkış noktasına çıkmaktadırlar. Bu sayede eğitimlerde verim yüksek tutulmaktadır.

Konaklama Yeri hakkında

Konaklama için Pamukkale kasabasındaki Artemiz Yörük Hotelde kalmaktayız.. Odalar lüks bulunmakla beraber oldukça sade ve temiz banyo, tuvalet, 24 saat sýcak su bulunmaktadýr. Sabah kahvaltı ve akşam yemeği dahil 35 YTL. Otel ödemelerini direk otele yapıyoruz.

Öğle ve Akşam Yemekleri

İlk gün öğle yemekleri için Ünal Restauranttan eðitim bölgesine yemek servisi almaktayız. Akşamları yine Ünal restauranttayız. İkinci gün ise öğlenleri bölgeye yemek servisi almak yerine Ünal Restauranta gidip yemeklerimiz yeriz. Oldukça leziz yemekleri ve mütevazı bir servisi vardır. Fiyatlar ise bir öğün 10 ile 15 YTL ye mal olmaktadır.

Ölüdeniz Uçuş Bölgesi Hakkında Kısaca

Türkiye’nin ve Dünyanın en güvenli irtifa uçuş noktası. Ölüdeniz-Babadağ 1950 mt.de bulunan Kuzey, 1800 mt. Kuzey, 1700 mt. Güney pistleri ile her seviden yüzlerce pilotu ağırlamaktadır. Bir sezon süresince yaklaşık 25.000 uçuş gerçekleşmektedir. Dünyadaki bir çok okul Öğrenci pilot, Amatör pilot ve SIV (Stabil Olmayan Uçuş teknikleri) uçuşları için bu noktayı tercih etmektedir. Tipik deniz-kara esintilerinin etkisi altında olan Ölüdeniz’in sezonu Nisan’dan Ekimin sonuna kadar devam etmektedir. Ölüdeniz’de sezonun hemen hemen her günü uçuş imkanı bulunmaktadır.

Konaklama Yeri hakkında

Tonoz Hotel 50 odalı, havuzlu odalarında klima olan 3 yıldız seviyesinde bir oteldir. Odalar temiz ve sadedir. Sıcak suyu vardır. Kişi başı BB ( Bed & Breakfast) 70 YTL Kredi kartı kabul edilir.

Öğle ve Akşam Yemekleri

Ölüdeniz’de bulunan cafelerde öğle yemeklerini ayaküstü atıştırıyoruz. Akşam yemekleri ise genelde Kumsal pidede olmakla beraber isteğe göre çeşitli restaurantları tercih edebiliyoruz.

Full Paket Programa neler dahildir.

A -Konaklama ile eğitim sahası arasındaki transferler

B -Eğitimde kullanılan malzeme ve teorik ders kitapları

Full Paket Programa neler dahil değildir.

A - İstanbul – Pamukkale otobüs bileti

B - Fethiye – İstanbul otobüs bileti

C - Pamukkale – Fethiye ulaşım bedeli

D - Konaklama bedeli

E - Yemek bedelleri

İkarus Sportif Havacılık

İstiklal Caddesi No: 99 Zemin Beyoğlu  İstanbul    Tel: 0 212 243 16 28 – 0 212 243 12 95