ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 Tarihte Uçaklarımız
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
haluksevel
Moderator


Turkey
210
Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/03/2005 :  11:28:47  Profili Göster  haluksevel'ın Sitesini Ziyaret Edin  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler,

Uzun bir süredir üzerinde çalıştığımız bir bölümü "Tarihte Uçaklarımız" bölümünde ve "Savaş Uçakları" bölümünde yayına soktuk. Daha önceki çalışmalarımızda "1.Dünya Savaşı Öncesi", "1.Dünya Savaşı" ve "Kurtuluş Savaşı" isimli bölümler hazırlanmış, yayına sokulmuştu. Şimdi ise "1923-1950 Dönemi"ni de sizlerin bilgilerine sunduk. Bu bölümün hazırlanması oldukça uzun bir zaman aldı. Bunun nedeni de uçakların çok değişik tiplerden olması kadar aynı modelin değişik versiyonlarının değişik zamanlarda ve çok sayılarda gelmiş olmasıdır. Bir de her uçağın 3 cephe teknik resmini, teknik özelliklerini eklemek için elimizden gelen gayreti gösterdik. Henüz bulamadığımız bir iki model için hepimizden özür dilerim. Bu eksiklik te zaman içinde giderilecektir.

Bizim buradaki amacımız kronolojik bir sıra içinde sizlere THKv uçaklarını tanıtmaktır; hangi tarihte hizmete gimiştir, ne zamana kadar görevde kalmıştır, kaç tane gelmiştir veya monte edilmiştir gibi. Tabii bu arada bu uçakları kullanan Hava Alayları, Taburları bilahare Üsler ve Filolar hakkında da bilgi vermeye çalıştık. Amacımız Türk Havacılık Tarihi'ni sizlere sunmak değildir. Burada sunmaya çalıştığımız havacılık tarihimizin küçük bir kesitidir.

Bu çalışmalarımız esnasında bugüne kadar yayınlanmış Türkçe,İngilizce, Rusca yayınlardan, Hava Kuvvetleri'mizin kitaplarından, değişik internet sitelerinden ve bazı kişilerin ellerindeki dökümanlardan faydalandık. Katkıda bulunan herkese teşekkür ederim. Ancak döküman temini açısından hiçbir yardımı esirgemeyen Webmaster'imiz Sn. Celal Uzar ile her türlü bilgiyi ve dökümanı hiç tereddüt etmeden paylaşan meslektaşım Sn. Bülent Yılmazer'e en içten teşekkürlerimi sunuyorum.

Bundan sonra söz sizde. Eksiklerimizi veya değişiklik taleplerinizi lütfen bu forumda yazın. Eğer eksik gördüğünüz bir döküman sizde mevcutsa ve bizimle paylaşmak isterseniz çok memnun oluruz.

Bundan sonra sırada "1950'den Günümüze" yani Jet devri var.

Hepinize en içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVEL

Bahadir
üye


USA
174 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/03/2005 :  22:16:14  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Inanilmaz derecede mukemmel bir bolum olmus. Emegi gecen herkesin ellerine saglik.

Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
210 Cevap
Gönderilme Tarihi - 12/03/2005 :  11:49:17  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler,

Danimarkalı havacılık tarihcisi Mr. Ole Nikolajsen'den bu konu ile ilgili bir e-mail aldım; aynen aktarıyorum. Mr. Nikolajsen Sn. Bülent Yılmazer'le birlikte "The Ottoman Aviation" ve "The Turkish Military Aircraft, 1912-2002" isimli iki eser, Sn. Tuncay Deniz ile birlikte "Civil Aviation in Turkey, 1923-2000" bir eser ve yazarlığını yalnız kendinin üstlendği "Turkish Starfighters"isimli bir eser yayınlamıştır. CD formatında olan bu eserlerin ikincisi şu anda basım aşamasındadır.

Dear M.Haluk Sevel.
I have just read your website with the details of Turkish aircraft. Very interesting and well done. As you know I have written a manuscript with much of the same information obtained in the Turkish archives. My book is being printed at the moment and should be avialable in May. In your website there are a few very new and interesting pictures (from private sources) among the very well known official pictures could I be allowed to use them in my book?
Finally, you might very well be aware that there are some small and unfortunately some big mistakes on several pages do you want me to point them out to you?
Best regards
Ole Nikolajsen
email: ole.nikolajsen@andorra.ad
website: www.ole-nikolajsen.com

Benim kendisine yazdığım ve ondan gelen mesaj da aşağıdadır:

From: "Haluk Sevel" <m_h_sevel@yahoo.com>
To: "Puk & Ole Nikolajsen" <ole.nikolajsen@andorra.ad>
Sent: Friday, March 11, 2005 8:56 AM
Subject: Re: Ucaklar Bolumu


> Dear Mr Nikolajsen,
>
> It is a pleasure for me to receive an e-mail from you.
> Mr. Bulent Yilmazer is a very good friend of mine and
> I am aware of your works. It will be a pleasure for us
> if you use the pictures in your book with giving
> reference to www.tayyareci.com.
>
> Besides there are some pictures that I have belonging
> to the TuAF's jet age. I am ready to send to you by
> e-mail.
>
> Concerning the mistakes in our presentation I will be
> pleased to receive your corrections. They will be
> publicized in our web pages with your name.
>
> Yours Truly
> Haluk SEVEL


Dear Haluk Bey
Thank you very much for your kind letter. Yes Bulent is also a very
close
friend of mine and I hope to see you also when I come to Turkey later
this
year to promote my book. I want to use 4 pictures from your Ucak Bolumu
(Blenheim 2504, CW.22B 7000, DH.84 1201 and FK.49 TC-HRT) do you have a
better scan of those photos than on the website, then that would help a
lot
for the printing quality?
Also I would like very much so see ANY good and rare photographs, also
from
the jet age.
I will make a list of the mistakes (which are certain and some which
are
discusable) and send them to you soon.
Please let me know if I can provide you any help with information or
photos!
For your information I have DSL so large email are no problem.
I hope we will have good correspondance in the future.
Best regards
Ole


En içten sevgi vesaygılarımı sunarım.


Haluk SEVEL

Edited by - haluksevel on 12/03/2005 21:11:43Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 12/03/2005 :  14:47:46  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Güzel bir çalışma olmuş.Dünyadaki tüm hava kuvvetleriyle ilgili bilgi edinmek istediğinizde web sayfalarında uçaklarla ilgili teknik bilgileri türkçeye çevirmek hayli zor oluyordu ama gördüğüm kadarıyla biri buna hayli zaman ve emek harcamış bizi de zahmetten kurtarmış:)Teşekürler.Tüm hava araçlarını kronolojik bir sıraya koyup her savaşta kullanılan modelleri tüm özellikleriyle araştırıp bir dosya hazırlamaya kararverdiğimde bunun oldukça zorluğunu çektim.Amerikan hava kuvvetleri sayfası bunu yapmış fakat sorun çevirim kısmında zorlanmam olmuştu ama artık kopya çekilecek bir kaynak olması güzel.Forumda artık bu konuyla ilgili bir soru sormadan önce bu sayfayı mutlaka ziyaret edin çünkü sorularınızın tüm yanıtlarını burada bulabilirsiniz.

.........Sayfa Başına Git

murattekin
üye


Turkey
46 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/03/2005 :  07:48:39  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Eskiden bir uçak hakkında bilgi almak için web'de sayfa sayfa dolaşırdım.Tayyareci'nin uçak sayfaları gerçekten iyi bir ansiklopedi gibi.Haluk Bey'i kutluyorum.

Not:Füzeler bölümüne Batı ülkelerinin de ekleneceği günleri heyecanla bekliyorum.

Murat Tekin
Ege GrupSayfa Başına Git

Sirer
üye


Turkey
48 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/03/2005 :  10:15:24  Profili Göster  Ziyaret Sirer'ın Anasayfasını   Sirer a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Teşekkürler Haluk bey, Sayenizde hazine gibi değerli bir kaynağımız daha oldu, çalışmalarınızda başarılar dileriz, Saygılarımızla...

4.Air Force
411.Turkish Raiders Squadron Comm.
www.turkishstars.comSayfa Başına Git

wing
üye


Turkey
49 Cevap
Gönderilme Tarihi - 15/03/2005 :  00:11:17  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Elinize sağlık Haluk bey ,çok güzel ve bilgilendirici bir çalışma olmuş.
Teşekkürler....

Hava açık ,rüzğar 4 kn mutedil ,pist on-sekiz kalkış serbes
Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
210 Cevap
Gönderilme Tarihi - 21/02/2006 :  18:53:41  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler,

1950'den günümüze Türk Hava Kuvvetleri uçaklarını da "Uçaklar" ve "Tarihte Uçaklarımız" bölümlerine katarak THvKv Uçakları bölümünü tamamlamış olduk. Bu bölümde öncekilere nazaran daha detaylı çalışma olanağımız oldu. Uçakların yalnız üç cephe cizimleri ve fotoğraflarıyla yetinmeyip renkli uçak profillerini, özel boyama şemalarını, filo amblem ve boyamalarını da dahil etmeye çalıştık.

Bu çalışmam esnasında benimle bilgilerini paylaşan Sevgili Bülent Yılmazer ve Ole Nikolajsen'e en içten teşekkürlerimi sunarım. Özellikle F-84G,F-100, F-5 ve F-4 profil çalışmalarıyla bizlere büyük katkılarda bulunan Grafiker arkadaşımız Hüseyin Balta'ya çok teşekkür ederim. Keza bizimle fotoğraflarını paylaşan Emin Fındıklı'ya, son derece kapsamlı F-104 profil çalışmasını bizlere veren A.Çağrı Açıkgöz ve Kürşat Albayraktar'a da katkılarından dolayı teşekkür ederim.

Tenkitlerinizi ve önerilerinizi her zaman beklerim.

Bundan sonraki çalışmamız THvKv'nin geleceğe yönelik çalışmaları olacaktır.

En içten sevgi ve saygılarımla


Haluk SEVELSayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
210 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/07/2006 :  17:54:22  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler

Bugüne kadar yaptığımız çalışmalarla başlangıcından günümüze kadar THvKv uçaklarını içeren bölümleri tamamlamıştık. Hatta bu bölüme bir de ileriye yönelik uçak projelerini eklemiştik. Bütün bu çalışmalarımıza rağmen bir eksikliğin varlığından haberdardık. Uçaklar ile ilgili teknik ve tarihi bilgi, 3 cephe çizimleri ve fotoğrafları olmasına rağmen yine de noksan birşey vardı. Yabancı havacılık sitelerini izleyen arkadaşlarımız bilirler, birçok sitede bizim verdiklerimize ilaveten kendi uçaklarının renkli profillerini verirler. Bu özellik yalnız havacılık meraklılıklarının bilgilerini tamamlamakla kalmaz, aynı zamanda maketçilere de büyük bir destek verir. Havacılık meraklılarına, özellikle maketçilere bu bilgileri sunmaya karar verdik. Ancak bu çok zor ve meşakkatli bir işti. Bizim uçaklarımızın gövde boyaları ile ilgili hepsi bir arada bilgi yoktu. O zamanlar için renkli fotoğraf olmadığından bu bilgilere ulaşmak zordu. Kısacası yapacağımız çalışmanın hayal mahsulü değil, tarihi hakikatlare mümkün olduğunca uyması gerekiyordu.

İlk çalışmayı Sn Bülent Yılmazer'in hazırladığı "Çanakkale Hava Savaşları" isimli kitap için yaptım. Bülent Bey'in de yardımlarıyla 30'un üzerinde renkli profil hazırladım ve bunlardan onyedisi yayınlandı. Bu bana cesaret verdi ve bütün uçaklarımız için bunları yapmaya karar verdim. Bana bilgi ve fotoğraf olarak başta Sn Celal Uzar, Sn Bülent Yılmazer ve Sn Ole Nikolajsen olmak üzere birçok arkadaşım yardım etti. Bu çalışmalar sonucu "1.Dünya Savaşı Öncesi", "1. Dünya Savaşı" ve "İstiklal Savaşı" dönemi uçaklarımızın profilleri tamamlandı ve webmasterımız tarafından ilgili sayfalara eklenerek bilgi ve görüşlerinize sunuldu. Bu çalışmalar tabii ki devam edecek. Hem dönem içindeki eksiklikler tamamlanacak hem de 1923-50 sonrası bitirilip yayına sunulacak.

Sevgili Tayyareciler
Havacılık tarihimize yönelik çalışmamda asla hayal mahsulü olmayan, mümkün olduğu kadar orijinallere uygun profiller yaratmaya çalıştım. Sizin görüşlerinizi bekliyorum. Bulduğunuz eksiklikleri ve/veya yanlışları isterseniz bu forumda bildirin, isterseniz benim e-mailime yazın.

m_h_sevel@yahoo.com

Hepinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum.


Haluk SEVEL

Edited by - haluksevel on 15/07/2006 02:12:06Sayfa Başına Git

blackjack
üye


Turkey
30 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/07/2006 :  19:38:07  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
böyle önemli ve insanı heyecanlandıran konularda başarılı işler yapmanız bizi gururlandırıyor. yaptığınız bu çalışmalarla THKv, Türkiye'yi ve tayyareci'yi başarılı bi şekilde temsil ediyorsunuz. başarılarınızın devamını dilerim...

göklerin sonsuz özgürlüğünde buluşmak üzere...Sayfa Başına Git

murattekin
üye


Turkey
46 Cevap
Gönderilme Tarihi - 17/07/2006 :  21:49:11  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Haluk Bey sitenizin müdavimiyim.Hemen hergün ziyaret ediyorum.Çok başarılı bir çalışma olmuş

Murat Tekin
533.7355369Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
210 Cevap
Gönderilme Tarihi - 29/07/2006 :  14:46:33  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler

Sitemize üçyeni bölüm eklendi ve mevcut olanlar geliştirildi. Sevgili arkadaşımız Zafer BUNA tarafından hazırlanan ve geliştirilen bölümlerin isimleir şöyle:

1. Uçak Foto Galeri
2. Duvar kağıtları
3. Ekran Koruyucular

Beğeneceğinizi umarım. Yalnız unutmayın arkadaşımız sizlerin de katkılarını bekliyor.

Hepinize en içten sevgi ve saygılarımla
Haluk SEVEL


Haluk SEVELSayfa Başına Git

ejjder12tr
üye



1 Cevap
Gönderilme Tarihi - 06/09/2008 :  20:49:00  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Benim merak ettiğim birşey var ? Türklerde o kadar savaş uçağı var ama hepsi dünya savaşı tipinde yani türk silahlı kuvvetleri sitesine girin günümüze kadarki uçakların hepsi yazıyo ama araların da bir harrier bir f-18 f-22 raptor veya ah-64 apache yada md500 helikopter göremedim neden bu tip profesyonel uçaklar ülkemizde yok??
Gördüğün tek profesyonel uçak f-35 oda projelerin arasında !!!!


Edited by - ejjder12tr on 06/09/2008 20:50:26Sayfa Başına Git

zeki
üye


Turkey
3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 19/05/2014 :  03:52:58  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
HAVA TÜMGENERAL ŞERAFETTİN URUL 1935 YILIN DA YÜKSEK AKROBASİ BROVESİNİ ALARAK MEZUN OLMUŞTUR.HER UÇAĞIN YAPAMADIĞI GİBİ HER PİLOTUN DA YAPAMADIĞI BANT HAREKETİNİ YAPMIŞTIR. BÖYLECE TÜRKİYE'NİN İLK VE TEK BANT PİLOYU OLMUŞTUR.

1955 DE KD.KUR.ALBAY OLARAK DİYARBAKIR 8.ANA JET ÜS KOMUTANI İKEN İKİ ÜSTEĞMEN İLE (3 ADET F-84G TİPİ UÇAK) DÜNYANIN İLK BOMBA GÜLÜ AKROBASİ HAREKETİNİ YAPARAK DÜNYA DA BİR İLK E İMZA ATMIŞ TIR


Sayfa Başına Git

zeki
üye


Turkey
3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 19/05/2014 :  03:53:08  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
HAVA TÜMGENERAL ŞERAFETTİN URUL 1935 YILIN DA YÜKSEK AKROBASİ BROVESİNİ ALARAK MEZUN OLMUŞTUR.HER UÇAĞIN YAPAMADIĞI GİBİ HER PİLOTUN DA YAPAMADIĞI BANT HAREKETİNİ YAPMIŞTIR. BÖYLECE TÜRKİYE'NİN İLK VE TEK BANT PİLOYU OLMUŞTUR.

1955 DE KD.KUR.ALBAY OLARAK DİYARBAKIR 8.ANA JET ÜS KOMUTANI İKEN İKİ ÜSTEĞMEN İLE (3 ADET F-84G TİPİ UÇAK) DÜNYANIN İLK BOMBA GÜLÜ AKROBASİ HAREKETİNİ YAPARAK DÜNYA DA BİR İLK E İMZA ATMIŞ TIR


Sayfa Başına Git

zeki
üye


Turkey
3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 19/05/2014 :  03:53:12  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
HAVA TÜMGENERAL ŞERAFETTİN URUL 1935 YILIN DA YÜKSEK AKROBASİ BROVESİNİ ALARAK MEZUN OLMUŞTUR.HER UÇAĞIN YAPAMADIĞI GİBİ HER PİLOTUN DA YAPAMADIĞI BANT HAREKETİNİ YAPMIŞTIR. BÖYLECE TÜRKİYE'NİN İLK VE TEK BANT PİLOYU OLMUŞTUR.

1955 DE KD.KUR.ALBAY OLARAK DİYARBAKIR 8.ANA JET ÜS KOMUTANI İKEN İKİ ÜSTEĞMEN İLE (3 ADET F-84G TİPİ UÇAK) DÜNYANIN İLK BOMBA GÜLÜ AKROBASİ HAREKETİNİ YAPARAK DÜNYA DA BİR İLK E İMZA ATMIŞ TIR


Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000