ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 PİLOTAJ
 10 G
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
birgi
üye


Turkey
392
Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/03/2002 :  14:59:15  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhabalar;

İnternette konuştuğum bir yunan,oradaki bir TV'de izlediği bir dogfighttan bahsetti.Sölediğine göre yunan pilotu 10G'lik bir dönüş yapmış.Ama benim F-22'den bildiğim kadarıyla 8G'de görüntü kararıyor.yani eğer gerçekse 10G'lik bir dönüş sonrası pilota ne olur?

snipercan
üye


Turkey
119 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/03/2002 :  13:25:05  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
normalde normal bir insan icin goruntu karamasi ve once gray-out sonra black-out
G-suit olmadan 7G de falan olur ancak bu G-suit ile 9G ye kadar cikabiliyor.
normalde bir F-16 ucagi 9G cekebilir ancak bu sure cok uzun degildir ve asarsa pilot bayilir(unconsciousness olur).Eger ucak 9G yi asarsa pilotlar dayanabilir ama hepsi degil ve eger bu sure uzun olursa olebilir.Ayrica yanlıs hatırlamıyorsam bir ucakta lovye yi cok fazla cekip fazla guc uygularsa pilot bu durumda ucak normal sinir olan 9G yi asip 12G ye kadar cekebiliyor(Mirage in bir modeli)ancak bu kuvvet ancak cok acil durumda uygulanabilecek kadar fazla ve hizli olmali.Mesala son surat yere yaklasirken :))

Ucmak yasamaktır.Sayfa Başına Git

Voyager
üye


Turkey
20 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/03/2002 :  14:17:27  Profili Göster  Ziyaret Voyager'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Yüksek G kuvetlerinin pilotlar üzerindeki etkilerine bir iki ilave de ben yapayım..
Bir pilotun uçuş sırasında maruz kaldığı G kuvetinin yaratacağı etkiler, çekilen G kuvetinin büyüklüğüne ve o G kuvvetinde kalınma süresine bağlıdır (Snipercan bahsetmiş bundan). Ancak bunun yanısıra o G kuvvetine ne kadar sürede ulaşmış olmanız da önemlidir. 10 G'lik bir kuvvete 1-2 saniyede de çıkabilirsiniz, gittikçe artan 10-15 sn'lik bir manevranın da sonucunda da.
Genellikle jet pilotları G öncesinde vücutlarını sıkarak maruz kalacakları G etkisine önceden kendilerini hazırlarlar. Bazı durumlarda ise bunu yapmak için pilota zaman kalmayabilir.. Bu durum uçaktaki bazı kumanda arızalarında, bazen de çift kokpit uçuşlarda kumandaların kendisinde olmayan uçucuların başına gelmektedir.
Hazırlıksız ve çok kısa bir süre içinde çıkılacak 10 G gibi bir kuvvet boyun ve bel fıtıklarına, disk kaymalarına sebep olabilir. Eğer bu durum pilotun başı düz durumda değilse, yani sağa veya sola bakıyorken, eğik duruyorken gerçekleşirse eyvahlar olsun :)

Ferhat EROL

Sayfa Başına Git

snipercan
üye


Turkey
119 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/03/2002 :  18:27:22  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Pilotlar AGSM denilen Anti G Straining Maneuver denilen hareketin egitimini alirlar ve ucak daha 9G ye cikmadan vucutlarini kasabilirler.AGSM de pilot once ayak parmaklarindan baslayarak butun vucudunu asagidan yukariya kasmaya baslar boylece damarlarini sikistirarak kanin asagiya inmesini engeller.ZAten G-Siut de bu iste pilota yardimci olan bir giyisidir.Ayrica G iki gruba ayrilir relax G de G kuvvetleri yavas yavas biner AniG de 1 ile 2 saniye arasinda 9G ye cikilir ki en zor u budur.Arkada oturan pilot (yada Silah Sistem Subayi) ise gerekli egitimi almis biridir ve F-4 lerde ucar ki bu ucaklarda 8G den fazlasini cekmezler(galiba 8G bile cekmezler emin degilim)F-16 larda ikinci kisi ogretmen pilottur onde ogrenci oturur.Ayrica 10G ye cikmaz cunku ne kadar guclu olursa olsun normal insan vucudu bu basinca dayanamaz.

Ucmak yasamaktır.Sayfa Başına Git

Voyager
üye


Turkey
20 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/03/2002 :  20:50:32  Profili Göster  Ziyaret Voyager'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
"Ayrica 10G ye cikmaz cunku ne kadar guclu olursa olsun normal insan vucudu bu basinca dayanamaz"

Snipercan'a birkac soru:

1. Jet uçaklarında, F-5/F-4 ve F-16 için fırlatma sandalyesine kumanda verildiğinde, pilot üzerine binen G yükü nedir?

2. Bu G yükü 10 üzeri ise -ki öyle- fırlatma sandalyesini kullanmış pilotlar nasıl hayatta kalabiliyorlar?

2. G birimi nedir? G basınç mıdır yoksa ivme midir?

Hadi parmaklarımızı yorarken biraz da fizik bilgilerimizi yoklayalım ne dersiniz?

Sayfa Başına Git

flyingfortress
üye


Turkey
81 Cevap
Gönderilme Tarihi - 17/03/2002 :  00:30:33  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
selam
:)))
konuya baya sarmaya basladi...
devam edelim: snipercandan alinti: "...9G yi asip 12G ye kadar cekebiliyor..ancak bu kuvvet ancak cok acil durumda uygulanabilecek kadar fazla ve hizli olmali.Mesala son surat yere yaklasirken :))"

Son sürat yere yaklasirken o manevrayi yapan bir F-16 nin gösteri sirasinda binlerce kisinin ve kameralarin gözleri önünde yere cakilisini hatirlarsiniz:
Eylemsizlik denen bir gercek var tabi. Siz ucagin burnunu alabildigine yüksek bir G manevrasi ile yukari verseniz bile, ucak bir müddet daha asagi dogru haraketine devem edecektir. ki bu olayda da tam böyle olmustu. burun üstü cakilmadi ama "sink rate" asiri idi.

Buna benzer bir olay daha var, yani eylemsizlik seysi ile ilgili. o da cok meshurdur hatta internet üzerinde video klipleri gezer durur. Su-33 ün düsüsü.
Bir "loop" sonrasi düz ucusa gecerken sebebi bilinmez bir sekilde pilotlar kontrolü kaybediyor. ucak bir-iki spin atiyor, birbucuk karisik roll yapiyor, derken toparliyorlar durumu. ama ne yazikki gene sink rate cok fazla evet burun yukarda, ama eylemsizlik kuyrugu carpmaktan kurtaramiyor. yere sürtüp alev aliyor kisa bir müddet yükseldikten sonra atlayisla kurtuluyorlar.

ultimate simulator
projects designerSayfa Başına Git

birgi
üye


Turkey
392 Cevap
Gönderilme Tarihi - 17/03/2002 :  12:43:33  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Mevzusu geçen Su-33 videosunu nereden bulabilirim?Sayfa Başına Git
snipercan
üye


Turkey
119 Cevap
Gönderilme Tarihi - 17/03/2002 :  20:06:26  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
1 firlatma sandalyesinde binen G yuku y(anlis bilmiyorsam gene) 12G kadar ancak cok kisa surede olusan ve azalan bir G bu ki kullananlari kaci herhangi bir kırık olmadan yere inebiliyorlar.aslinda fırlatma esnasında dogru bir oturus vaziyetinde ve AGSM yapmıs olmak gerekiyor.
2 yukarda
3 G aslında bir ivme kuvveti normal hareketsiz insanda yer cekimi ivmesi 1G dir.ancak G katsayısı arttıkca insan vucudu bunu uzerine binen bir basınç gibi hissediyor ben 2,5-3G yi gördüm:)


Ucmak yasamaktır.Sayfa Başına Git

aggressor
üye


Turkey
22 Cevap
Gönderilme Tarihi - 19/03/2002 :  13:53:33  Profili Göster  Ziyaret aggressor'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
sandalye minimum 14 G verir M baker olanlarda

well

kardes
aslinda dogru soyledi sustain mi rapid G onset mi?

anlik G bi ucak 10 11 G ceker heralde (hic cekmedim bilemiycem ne iseyararbi iseyaramaz da . Bu G olaylarini
benim sayfadanbakin tayyarecide havamuharebesi yaziyoya enerji konusu

ucaklargenellikle 10 g de yapisal haSARA UGRAR tabi pilotta

f-16 FCS (ucus kontrol sistemi CAT le bunu engeller analog ucaklarda olabilir

neyse sorun soyluyelim

Sayfa Başına Git

snipercan
üye


Turkey
119 Cevap
Gönderilme Tarihi - 20/03/2002 :  09:27:08  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
peki 14G ye pilotlar atlama esnasında nasıl dayanyorlar??bazen sakatlanmalar oluyor ama bazende saglam inebilenler oluyor.nasıl??

Ucmak yasamaktır.Sayfa Başına Git

aggressor
üye


Turkey
22 Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/03/2002 :  22:18:25  Profili Göster  Ziyaret aggressor'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:

peki 14G ye pilotlar atlama esnasında nasıl dayanyorlar??bazen sakatlanmalar oluyor ama bazende saglam inebilenler oluyor.nasıl??

Ucmak yasamaktır.


Normalde o 14 G accelerasyondan olan G dir (Yani Boost time da) Acceleration tamamlandıgından ki bu 10 saniye bile degil .Hafif ayılma bayılma olsa bile normale donuyosun herkestede olmuyo. iste bu rapid G onset olayı. Sustain olsa dayanamaz kimse herhal. mesela dogfightta bir tur (360 derece ) saniyede 16 deg/sn baş degistirsen desek 360 derece /16 = 23 sn ediyo yani iki tur 46 saniye. Oldukca zor olurdu işte bu durumlarda L-1 M-1 gibi AGSM teknikleri; GSuit Combat Edge gibi aksesuarlar gerekiyor.

Sayfa Başına Git

flyingfortress
üye


Turkey
81 Cevap
Gönderilme Tarihi - 26/03/2002 :  22:24:35  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Yukarda mevzusu gecen bir Su-33'un düsü videousunu nerde bulunabilecegi soruluyordu: iste adres Birgi,
http://www.globemaster.de/airextreme/jets.html
bir cok ilginc videoyu (ses hizinin asilmasi F-14, B-1 in se hizini astigi an, vs vs )indirebilirsin.
selamlar.

ultimate simulator
projects designerSayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000